Médieval


 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Latest topics
» Bir Resmin Üstüne Hareketli Resim Yapma!! =)
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:53 pm

» ResimLeri Küp şeKLinde yapMa
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:53 pm

» Resme Resim ekleme~
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:53 pm

» Dans Photo Manipulasyon
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:51 pm

» Saç gibi hassas bölgelerin kesimi
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:50 pm

» Resimleri Heykele Çevirme
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:50 pm

» Nesnelere Işık Efekti Verme
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:49 pm

» Ece Yapımı
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:48 pm

» Grafik Tasarım Terimleri
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:47 pm

» Britney Spears - Break the Ice
by -Ece- Sun Apr 25, 2010 2:42 pm


Share|

Resimleri Heykele Çevirme

View previous topic View next topic Go down
AuthorMessage
Üye Kimliği
Admin
Admin
avatar
Özel Alan
Posts : 34
Özel Alan
Join date : 2010-04-24
İletişim
View user profilehttp://medieval.yetkinforum.com


PostSubject: Resimleri Heykele Çevirme Sun Apr 25, 2010 2:50 pm



Hopkins’in resmi (heykele dönüştürlecek resim)



Burada referans objenizi seçerken
dikkat edilmesi gereken
nokta heykel objesinin ve resmin birbitine
uyumlu olması...

Şimdi
resimlerimizi bulduğumuza göre
işlemlere geçebiliriz.

Yerleşim
ve Maskeleme

Şimdi
yapmamız
gereken bu iki iresmi aynı
sayfaaya taşımak ve yüz ile heykeli
birbirine
ortalamak. Bunun için
Hopkins’in resmini fare ile heykel
resmine
sürükleyerek iki layeri
tek sayfaya taşıyınız.



Şimdi
Hopkins’in yüzünü heykel
boyutlarına oranlayın bunu
Ctrl T tuşu ile
yapabilirsiniz daha
önceki örneklerde anlatıldığı
gibi). Bu işlemi
yaparken tam sonuç
almak istiyorsanız layerin (
hopkins’in) opacity
ayarını ( layer
penceresinde ) P civarına çekin
ve bu şekilde resmi
küçültüp
aşağı uzatarak tam konumuna geitirin.
Daha sonra Opcity
ayarını
değiştirebilirsiniz.

Şimdi işin en
can alıcı bölümü
Maskeleme,
bu iş çok basit ve çok güçlü bir etki
yeratır. Photoshop ta
en
sevdiğim özelliktir ki bu özellik sayesinde
çoğu fotoğraçı çok iyi
işler
çıkarır.

Şimdi altta eklemiş
olduğum resimde Hopkinsmask
adlı
görüntüye bakınız. Orada Edit in
Quick Mask moduna tıklıyoruz,
görünürde
bir değişiklik yok gibi fakat
şimdi 45 pix boyuunda ve Soft
bir
fırça ile resimdeki kırmızı
alanların ayınıs elde edinceye kadar
boyuyoruz.

Şimdi
az önce
tıkladığınız Edin in Quick Mask’ın
yanında ki Edit in
Normal Mode
tıkladığınız da otomatik olarak
boyadığınız alanların
seçildiğini
göreceksiniz.

Şimdi CTRL I tuşlarına basınız ve
seçimi ters
çevirin aksi takdirde Hopkins’in yüzünü silersiniz.

Bu
işlemden
sonra Delete tuşuna basın ( kalvyeden) ve gördüğünüz gibi
nerdeyse
heykel modua girdi hopkins...

Smudge(renkleri
kaynaştırma)

Bu
aşamada
dikaktimizi çeken şey Hopkins’in
suratında çık fazla leke ve
kırışıklık
olması ki bu heykelde bu
kadar net göürnmez. resmimizin
gerçekçi
olması için Hopkins
üzerinde biraz flulaştırma ve renk geçiş
tonlarını
yumuşatma gibi
işlemler yapmalıyız. ( bu işlemi fotoğrafçılar
çok
kullanırlar
özellikle göz altı ve güneş lekelerini yok etmek için..)

Bunun
için
Araçlar Penceresinden Blur Tool ( r) aracına basılı tutup Smudge
aracını
seçiyoruz. ( Bunu Shift R tuşlarına 3 kere basarak da
yapabilirsiniz.
Bu diğer tüm araçlar için geçerlidir. )

Daha
sonra resimde
görülen
yumuşatmayı yapıyoruz. Bunu yapmak için bir
noktaya tıklayın
ve
hafifçe ağaı saga sola hareketlerde ( mouse basılı
) renkleri
kaydırın.
Çok fazla blur ( flu) yapmamaya çalışın.




High-Pass Filtresi

Evet
şimdiki aşama
biraz resmi
donuklaştıracak ve alttaki heykel ile eş
tonlara
kavuşacak. Bunun çin
Filter menüsünden Others seçeneğine orada
da
High-Pass a girerek
değerinini yaklaşık 90 yapmanız yeterli...



Işık, Renk ve Kontrast Ayarları - Hue/Saturation -
Contrast/Brightness

Şimdi
resmimize
biraz daha gerçekçi bir
heykel görünümü katacağız. Bunun için
Image
menüsünden Adjustment ve
oradan Hue/Saturaion’ a girerek orada
sadece
Saturation değerini -70
yapınız. Bu resimdeki renk doyğunluğunun
minimal
değerlere
çekecektir.

Image menüsünden Adjustment e
tekrar
girerek
busefer Brightness/Contrast ayarına girin ve Contrast
değerini
30
yapın ışığda biraz kısarak -10 değerine çekerseniz
gerçekçi
bir
yanısma ve ışık oluştutrsunuz. Fakat bu değerleri
unutmayın
ki biz
heykelin ışık duruman göre ayarlıyoruz.



Yansımalar

Bir
heykel en belirgin göze çarpan
şey
yansıttığı ışıklardır. Etraftan
heykele gelen ışıklar farklı
bir
ambiyans oluşturur. Bunun için bizde
aşağıda ki renk paletini

kullanarak ( açık kahverengi - normal ışık
tonu) ve paint brush
ile (
soft olmasına dikakt ediniz) belli noktlara
ışık efekti
yapacağız.

Öncelikle
yeni bir layer yaratın ve bu
layerin
en üstte olmasına dikakt edin.
Opacity değerini @ civaınra
getirin
ve şimdi bu layer seçili iken
hafifçe resimde gördüğünüz
noktaları
boyayın.

Işık bilginiz
yetersiz ise Karakalem Dersleri
bölümüne bakabilirsiniz.




Düzenleme ve Ayrıntılar

Şimdi
büyük ebatta (
65pix min. )
bir Soft Brush seçiniz ve Araçlar
bölümünden Dodge
tool ve Burn Tool
ları kullanarak ince detayları
işleyiniz. Örnek
olması açısından
ışığının yoğun vurduğu yerlerde (
fakat
karanlık kalan yerler yani
heykelde parlak fakat resimde karanlık
olan
) Dodge Tool’u , ışığın
olmaması yada az olması gereken yerlerde (
yani
heykelin o bölgesi
karanlık fakat resimde parlak olan yerler )
Burn
Tool aracını
kullanarak detaylandırınız



Renk Uyumu

Buradaki
işlem çok basit amaç ise
Hopkins
resminin rengi ile Heykel resminin
reklerinin birbirine
dha da uyumlu
olmasını sağlamak. Bunun için yei
bir layer yaratın
ve bunun en
üstte olmasına dikkat edin. Daha sonra bu
layeri
"eccd9b" kodlu renk (
açık kahve ve turuncu karışımı, veya sizin
belirleyeceğiniz
bir ton)
ile boyayın. Şimdi Edin in mask moduna geçin
ve yeni
layerinizin
Opacity değerini P yapıp az önce anlatıldığını
gibi
sadece heykelin
bölümlerini Soft Brush ile boyayın. Sonra Edin in
Normal
mode geçin
ve CTRL I yaparak seçimi tersine çevirin. Delete tuşu
ile
silin. Bu
işlem de bu kadar..



Gözler

Aynı
renk uyumda
anlatıldığı gibi benzer
işlmeleri yaparak resimde ki etkiyi
verebilirsiniz.
Bunun için
gözlerin ebatında bir yama resmi oluşturun
ve rengini
de yine
heykelin tonlarına yakın seçin daha sonra bu yama
resmi
iki göze
uygulayın ve Opcity değerlerini uygun hale gelinceye
kadar

değiştirin.



Kulaklar

Göze için uygulanan tekniğin aynısıdır.
Resmi
inceleyiniz.





Son Dokunuşlar


Evet
geldik işin son
aşamasına burası
aslında tamamen size bağlı bi aşama
yani
heykelinize nnasıl bir
gürünüm kazandırmak istiyorsanız ona göre
çeşitli
filtreler
uygulamanız gerekiyor. Örnek olaraka şunları
deneyebilrisiniz.

Çeşitli
yamalar oluşturup Opcity ile pas kırık, ve leke efektleri
verebilrisiniz.
Dodge
Tool ve Burn Tool ile yakarak veya Parlatarak
parlama efetkleri
verebilirsiniz.
Yada
benim en son yaptığım ve
ekleğim resimde
ki gibi sitemizdeki pas
efektini de kullanrak
paslanımış bir etki
yaratabilrinisiniz..



Resimlerinizi
Heykele Dönüştürme.. Full
indir,Resimlerinizi
Heykele Dönüştürme.. Full
izle,Resimlerinizi
Heykele
Dönüştürme.. Full Torrent
İndir,Resimlerinizi Heykele
Dönüştürme..
Torrent İndir,Resimlerinizi
Heykele Dönüştürme.. DivX
indir,
Resimlerinizi Heykele Dönüştürme..
DvdRip indir,Resimlerinizi
Heykele
Dönüştürme.. HD K


Back to top Go down
GFGGGGGDF

Resimleri Heykele Çevirme

View previous topic View next topic Back to top
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Médieval :: Grafik ve Tasarım Programları :: Photoshop-